Parafia Rzymskokatolicka Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce
- Jagiellońska 10, 05-220 Zielonka
ogłasza postępowanie zakupowe na
wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie i zachowanie stanu zabytkowego budynku kościoła parafialnego pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce.
Zamówienie jest realizowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Do niniejszego postępowania zakupowego nie mają zastosowania przepisy
ustawy z dnia 11 września 2019 r. Prawo Zamówień publicznych.
Zamawiający w niniejszym postępowaniu zakupowym przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji z wykonawcami.
Zamawiający w niniejszym postępowaniu zakupowym najpierw dokona badania i oceny ofert oraz wyboru oferty, która zostanie najwyżej oceniona, a następnie dokona kwalifikacji podmiotowej w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona.
- Nazwa i adres zamawiającego.
Zamawiający: Parafia Rzymskokatolicka Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce
Adres: ul. Jagiellońska 10, 05-220 Zielonka
-
- Informacje o środkach komunikacji.
- Wykonawca może zwrócić się do zamawiającego z wnioskiem o wyjaśnienie treści Zapytania ofertowego.
- Korespondencję można przekazywać:
- drogą elektroniczną na adres e-mail: parafiazielonka.pl@gmail.com.
- pisemnie: osobiście, za pośrednictwem posłańca lub operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. – Prawo pocztowe, na adres: Parafia Rzymskokatolicka Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce – ul. Jagiellońska 10, 05-220 Zielonka.
- Adres strony internetowej, na której jest prowadzone postępowanie: https://parafiazielonka.pl/.
- Zamawiający może zmienić Zapytanie ofertowe przed upływem terminu składania ofert, informując o zakresie zmian w taki sposób, w jaki zostało upublicznione zapytanie ofertowe, tj. na strony internetowej wskazanej w pkt 2.3.
- Osobą upoważnioną do kontaktowania się z wykonawcami jest ks. Kazimierz Seta, tel. 607 057 803.
- Informacje o środkach komunikacji.
- Opis przedmiotu zamówienia.
-
- Przedmiotem zamówienia jest wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie i zachowanie stanu zabytkowego budynku kościoła parafialnego pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce.
- Zakres zamówienia obejmuje:
- Opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich
- Opracowanie projektu budowlanego, w tym Projekt Zagospodarowania Terenu (w 5 egz.), projekt architektoniczno-budowlany (w 5 egz.) oraz projekt techniczny (w 5 egz.)
- Uzyskanie ostatecznej decyzji (pozwolenie konserwatorskie) oraz pozwolenia budowlanego (lub skuteczne dokonanie zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych), jeżeli tak stanowi prawo budowlane, tj. pozyskanie we własnym zakresie i na własny koszt niezbędnych opinii, uzgodnień i zatwierdzeń projektów (w tym m.in. pozyskanie mapy do celów projektowych, przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania decyzji środowiskowej dla całej inwestycji, przygotowanie dokumentów niezbędnych do uzyskania zaświadczenia organu odpowiedzialnego za monitorowanie obszarów Natura 2000, jeżeli tak stanowi prawo).
- Wykonanie robót budowlanych: nowej okładziny podłogowej kościoła (tj. wymiana posadzki). Dane techniczne: materiał – wapień Kanfanar w dwóch odcieniach, płytka o wymiarach 50 x 50 cm stanowiąca powierzchnie posadzki, płytka o wymiarach 15 x 60 cm stanowiąca pas dylatacyjny, płytka o wymiarach 15 x 50 stanowiąca cokół, fuga 2mm.
- Przedmiar prac, stanowiący załącznik nr 1 do Zapytania ofertowego stanowi materiał pomocniczy.
- CPV
45000000-7 Roboty budowlane
45212360-7 Roboty budowlane w zakresie obiektów sakralnych
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
71000000-8 Usługi architektoniczne, budowlane, inżynieryjne i kontrolne
- Zamówienie jest realizowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Termin wykonania zamówienia.
- Termin wykonania zamówienia – 30.10.2025 r.
- Warunki udziału w postępowaniu, opis sposobu dokonywania oceny ich spełniania.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania:
- nie podlegają wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. Poz. 835).
- w zakresie zdolności technicznej lub zawodowej:
- wykonali z należytą starannością w okresie pięciu lat, licząc wstecz od dnia, w którym upływa termin składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie co najmniej jedną robotę budowlaną obejmującą wymianę posadzki w obiekcie zabytkowym wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (tj. Dz. U. z 2014 r., poz. 1446 z późn.zm.) o wartości co najmniej 1 000 000 PLN brutto każda robota budowlana (dla robót budowlanych rozlicznych w walutach innych niż PLN równowartość co najmniej 1 000 000 PLN wg średniego kursu NBP dla tej waluty na dzień publikacji zapytania ofertowego).
- w zakresie niepodlegania wykluczeniu z postępowania:
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia Zamawiający uzna warunki udziału w postępowaniu za spełnione jeżeli:
- w zakresie określonym w pkt 5.1.1.1 żaden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia nie podlega wykluczeniu z postępowania.
- w zakresie określonym w pkt 5.1.2.1 co najmniej jeden z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, dysponuje wymaganą zdolnością techniczną lub zawodową i wykona zakres zamówienia, do realizacji którego te zdolności są wymagane.
- W przypadku polegania przez wykonawcę na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, oświadczenie, o którym mowa w pkt 5.1.1.1 muszą złożyć również te podmioty.
- Jeżeli wykonawca powołuje się na doświadczenie w realizacji zamówień, wykonywanych wspólnie z innymi wykonawcami, Zamawiający uzna warunek udziału w postępowaniu określony w pkt 5.1.2.1 za spełniony jeżeli, wykonawca bezpośrednio uczestniczył w wykonaniu zamówień objętych warunkiem.
- Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej podmiotów udostępniających zasoby, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków określonych w pkt 5.1.2.1 wykonawcy mogą polegać na zdolnościach podmiotów udostępniających zasoby, jeśli podmioty te wykonają jako podwykonawcy zakres zamówienia, do realizacji którego te zdolności są wymagane.
- Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez wykonawców dokumenty i oświadczenia.
- Oferty wykonawców, którzy spełnią wymagane warunki zostaną dopuszczone do badania i oceny.
- Wykonawcy, którzy nie wykażą spełniania wymaganych warunków podlegają wykluczeniu z postępowania.
- O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:
- Wymagania dotyczące wadium.
- Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium.
- Sposób obliczenia ceny.
- Oferta musi zawierać ostateczną sumaryczną cenę obejmującą wszystkie koszty związane z realizacją zadania niezbędne do jego wykonania z uwzględnieniem wszystkich opłat i podatków (w tym podatek VAT w wysokości 23 % – dotyczy podmiotu będącego czynnym podatnikiem podatku VAT).
- W przypadku Wykonawcy zagranicznego, który nie dolicza wartości podatku VAT do oferowanej ceny, Zamawiający w celu dokonania oceny oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny (netto), podatek od towarów i usług, który Zamawiający miałby obowiązek wpłacić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
- Cena ryczałtowa winna obejmować wszystkie czynności niezbędne do kompleksowego wykonania przedmiotu zamówienia, w tym w szczególności opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich, opracowanie projektu budowlanego, uzyskanie pozwoleń budowlanych lub dokonanie zgłoszenia rozpoczęcia robót budowlanych, czynności związane z wykonaniem objętych umową robót wraz koordynacją wszystkich uczestników procesu inwestycyjnego, odbiorami, atestami, próbami, opłatami urzędowymi, wywozem materiałów z rozbiórki i śmieci. Ustalona w ten sposób cena ma charakter stały i niezmienny niezależnie od rozmiarów robót budowlanych i kosztów ponoszonych przez wykonawcę podczas ich realizacji.
- Wszelkie obliczenia należy dokonać z dokładnością do pełnych groszy (z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, zarówno przy kwotach netto, VAT i brutto), przy czym końcówki poniżej 0,5 grosza pomija się, a końcówki 0,5 grosza i wyższe zaokrągla się do 1 grosza.
- Sposób przygotowania ofert.
- Składanie ofert odbywa się:
- drogą elektroniczną na adres e-mail: parafiazielonka.pl@gmail.com, lub
- pisemnie (osobiście, za pośrednictwem posłańca lub operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. – Prawo pocztowe) na adres: Parafia Rzymskokatolicka Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce – ul. Jagiellońska 10, 05-220 Zielonka.
- Ofertę należy napisać pismem czytelnym w języku polskim.
- Ofertę należy sporządzić zgodnie z wymaganiami umieszczonymi w niniejszym Zapytaniu ofertowym oraz dołączyć wszystkie wymagane dokumenty i oświadczenia.
- Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę.
- Przy składaniu oferty drogą elektroniczną lub pisemnie, odpowiednio wiadomość lub koperta winna być oznakowana: „OFERTA – Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie i zachowanie stanu zabytkowego budynku kościoła parafialnego pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce”.
- Wykonawcy zobowiązani są złożyć następujące dokumenty oraz oświadczenia:
- Formularz ofertowy (wg załącznika nr 2).
- Oświadczenie wykonawcy o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. Poz. 835). (wg załącznika nr 3A).
- Oświadczenie podmiotu udostępniającego zasoby o nie podleganiu wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (Dz. U. Poz. 835) – w przypadku polegania wykonawcy na zasobach innego podmiotu (wg załącznika nr 3B).
- Wykonawca, który polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych podmiotów udostępniających zasoby, składa zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia lub inny podmiotowy środek dowodowy potwierdzający, że wykonawca realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów (zobowiązanie podmiotu udostępniającego zasoby, winno potwierdzać, że stosunek łączący wykonawcę z podmiotami udostępniającymi zasoby gwarantuje rzeczywisty dostęp do tych zasobów).
- Oświadczenie, z którego wynika, które roboty budowlane wykonają poszczególni wykonawcy – w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (wg załącznika nr 4).
- Dokumenty, potwierdzające umocowanie osoby/osób podpisujących dokumenty i oświadczenia (odpis lub informacja z Krajowego Rejestru Sądowego, Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, innego właściwego rejestru, pełnomocnictwo, umowa spółki cywilnej lub inne dokumenty potwierdzające umocowanie do reprezentowania wykonawcy / wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia / podmiotu udostępniającego zasoby) – dokumentów nie należy składać, jeżeli można je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, o ile wykonawca wskaże dane umożliwiające dostęp do tych dokumentów, tj. wskaże dane bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych umożliwiających dostęp do tych dokumentów.
- Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 8.6. powinny być opatrzone podpisem osoby/ób uprawnionej/ych (nie dotyczy dokumentów uzyskanych za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych).
- Dokumenty i oświadczenia wymienione w pkt 8.6. składa się jako oryginał, kopię lub cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu lub oświadczenia (np. jako skan).
- W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oświadczenie, o którym mowa w pkt 8.6.2 musi złożyć każdy z wykonawców.
- Dokumenty sporządzone w języku obcym winny być składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski pobranych samodzielnie przez zamawiającego dokumentów.
- Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oświadczeń i dokumentów, o których mowa w pkt 8.6, w tym w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych.
- Zamawiający poprawi w ofercie:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- Składanie ofert odbywa się:
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta została poprawiona.
- Jeżeli wykonawca nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w pkt 8.6.2-8.6.6 lub będą one niekompletne lub zawierały błędy, zamawiający wezwie wykonawcę odpowiednio do ich złożenia, poprawienia lub uzupełnienia w wyznaczonym terminie, chyba że:
- oferta wykonawcy podlega odrzuceniu bez względu na ich złożenie, uzupełnienie lub poprawienie lub
- zachodzą przesłanki unieważnienia postępowania.
- Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe, sytuacja ekonomiczna lub finansowa podmiotu udostępniającego zasoby nie potwierdzają spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, zamawiający zażąda, aby wykonawca w terminie określonym przez zamawiającego zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami albo wykazał, że samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu.
- Wykonawca nie może, po upływie terminu ofert, powoływać się na zdolności lub sytuację podmiotów udostępniających zasoby, jeżeli na etapie składania ofert nie polegał on w danym zakresie na zdolnościach lub sytuacji podmiotów udostępniających zasoby.
- Termin składania ofert.
- Oferty należy złożyć w terminie do dnia 25.10.2024r. do godz. 15:00.
- Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma moment wpływu oferty do Zamawiającego na adres wskazany w pkt 8.1.1 lub 8.1.2.
- Kryteria oceny ofert oraz informacja o wagach punktowych lub procentowych przypisanych do poszczególnych kryteriów oceny oferty i opis sposobu przyznawania punktacji za spełnienie danego kryterium oceny oferty.
- Zamawiający dokona wyboru oferty najkorzystniejszej, spośród nieodrzuconych ofert.
- Cena – 100 %.
- W powyższym kryterium oceniana będzie cena brutto oferty. Maksymalną ilość punktów otrzyma wykonawca, który zaproponuje najniższą cenę, pozostali będą oceniani wg następującego wzoru:
Najniższa cena
————————— × 100 pkt × waga kryterium
Cena badanej oferty
- Zamawiający wybierze ofertę, która uzyska największą liczbę punktów.
- W wypadku uzyskania takiej samej ilości punktów Zamawiający może wystąpić do wykonawców, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty o złożenie nie mniej korzystnych, ofert dodatkowych w zakresie oferowanej ceny.
- Informacja o wyborze, oferty która zostanie najwyżej oceniona z możliwością prowadzenia negocjacji.
- Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert. Zamawiający może:
- Nie prowadzić negocjacji i dokonać wyboru oferty, która zostanie najwyżej oceniona na podstawie złożonych ofert;
- Przeprowadzić negocjacje, a następnie dokonać wyboru oferty, która zostanie najwyżej oceniona na podstawie złożonych ofert dodatkowych.
- Jeśli Zamawiający zdecyduje się na prowadzenie negocjacji, zaprosi do negocjacji wszystkich wykonawców, których oferty nie zostaną odrzucone.
- Zamawiający w zaproszeniu do negocjacji wskaże miejsce, termin i sposób prowadzenia negocjacji oraz kryteria oceny ofert w ramach których będą prowadzone negocjacje w celu ulepszenia treści ofert.
- Prowadzone negocjacje mają charakter poufny. Żadna ze stron nie może, bez zgody drugiej strony, ujawniać informacji związanych z negocjacjami.
- Zamawiający poinformuje wszystkich wykonawców, z którymi prowadził negocjacje, o zakończeniu negocjacji oraz zaprosi ich do składania ofert dodatkowych.
- Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia negocjacji w celu ulepszenia treści ofert, które podlegają ocenie w ramach kryteriów oceny ofert. Zamawiający może:
- Sposób przygotowania ofert dodatkowych.
- Składanie ofert dodatkowych odbywa się:
- drogą elektroniczną na adres e-mail: parafiazielonka.pl@gmail.com, lub
- pisemnie (osobiście, za pośrednictwem posłańca lub operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012r. – Prawo pocztowe) na adres: Parafia Rzymskokatolicka Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce – ul. Jagiellońska 10, 05-220 Zielonka.
- Każdy wykonawca może złożyć w niniejszym przetargu tylko jedną ofertę dodatkową.
- Wykonawca może złożyć ofertę dodatkową, która zawiera nowe propozycje w zakresie treści oferty podlegających ocenie w ramach kryteriów oceny ofert wskazanych przez zamawiającego w zaproszeniu do negocjacji.
- Oferta dodatkowa nie może być mniej korzystna niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
- Oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu przestaje wiązać wykonawcę w zakresie, w jakim złoży on ofertę dodatkową zawierającą korzystniejsze propozycje.
- Oferta dodatkowa, która jest mniej korzystna niż oferta złożona w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu, podlega odrzuceniu
- W przypadku nie złożenia przez wykonawcę oferty dodatkowej lub odrzucenia oferty dodatkowej wykonawca nadal pozostaje związany ofertą złożoną w odpowiedzi na ogłoszenie o zamówieniu.
- Przy składaniu oferty dodatkowej odpowiednio, wiadomość lub koperta winna być oznakowana: „OFERTA DODATKOWA – Wykonanie w formule „zaprojektuj i wybuduj” przedsięwzięcia inwestycyjnego pn. Zabezpieczenie i zachowanie stanu zabytkowego budynku kościoła parafialnego pw. Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce”.
- Oferta dodatkowa powinna być opatrzona podpisem osoby/ób uprawnionej/ych.
- Ofertę dodatkową składa się jako oryginał, kopię lub cyfrowe odwzorowanie tego dokumentu lub oświadczenia (np. jako skan).
- Zamawiający może żądać od wykonawców wyjaśnień dotyczących treści oferty dodatkowej, w tym w zakresie wyliczenia ceny lub jej istotnych części składowych.
- Zamawiający poprawi w ofercie dodatkowej:
- oczywiste omyłki pisarskie,
- oczywiste omyłki rachunkowe, z uwzględnieniem konsekwencji rachunkowych dokonanych poprawek,
- inne omyłki polegające na niezgodności oferty z zapytaniem ofertowym, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty
- Składanie ofert dodatkowych odbywa się:
– niezwłocznie zawiadamiając o tym wykonawcę, którego oferta dodatkowa została poprawiona.
- Postępowanie o udzielenie zamówienia.
- Postępowanie jest ważne, jeżeli wpłynie co najmniej jedna oferta nie podlegająca odrzuceniu.
- Zamawiający odrzuca ofertę oraz ofertę dodatkową wykonawcy jeżeli:
- została złożona po terminie składania ofert;
- została złożona przez wykonawcę:
- podlegającego wykluczeniu z postępowania lub
- niespełniającego warunków udziału w postępowaniu, lub
- który nie złożył w przewidzianym terminie wymaganych oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu;
- jest niezgodna lub jej treść jest niezgodna z treścią Zapytania ofertowego;
- nie została sporządzona lub przekazana w sposób zgodny z wymaganiami technicznymi oraz organizacyjnymi sporządzania lub przekazywania ofert przy użyciu środków komunikacji elektronicznej określonymi przez zamawiającego;
- zawiera błędy w obliczeniu ceny;
- wykonawca w wyznaczonym terminie zakwestionował poprawienie omyłki, o której mowa w pkt 8.12.3 lub pkt 12.12.3;
- wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na przedłużenie terminu związania ofertą;
- wykonawca nie wyraził pisemnej zgody na wybór jego oferty po upływie terminu związania ofertą;
- Jeżeli zaoferowana cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia, tj. różni się o więcej niż 30% od średniej arytmetycznej cen wszystkich ważnych ofert niepodlegających odrzuceniu, lub budzi wątpliwości zamawiającego co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w Zapytaniu ofertowym lub wynikającymi z odrębnych przepisów, zamawiający zażąda od wykonawcy złożenia w wyznaczonym terminie wyjaśnień, w tym złożenia dowodów w zakresie wyliczenia ceny, chyba że rozbieżność wynika z okoliczności oczywistych, które nie wymagają wyjaśnienia. Zamawiający oceni te wyjaśnienia w konsultacji z wykonawcą i odrzuci tę ofertę wyłącznie w przypadku, gdy złożone wyjaśnienia wraz z dowodami nie uzasadniają podanej ceny w tej ofercie.
- Zamawiający unieważnia postępowanie, jeżeli:
- wystąpiły okoliczności powodujące, że dalsze prowadzenie postępowania jest nieuzasadnione;
- nie złożono żadnej oferty;
- wszystkie oferty podlegały odrzuceniu;
- cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia, chyba że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty;
- nie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej zgodnie z zapisami określonymi w pkt 12;
- wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie zamawiającego;
- postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą;
- wykonawca nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub uchylił się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego, z uwzględnieniem pkt 14.10;
- środki, które zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane.
- Zamawiającemu przysługuje uprawnienie do zamknięcia postępowania o udzielenie zamówienia bez dokonywania wyboru oferty.
- Wykonawcom nie przysługują żadne roszczenia względem zamawiającego w przypadku unieważnienia lub zamknięcia postępowania o udzielenie zamówienia.
- Informację o wyniku postępowania zamawiający przekaże wykonawcom, którzy złożyli oferty. Informacja ta zawiera imię i nazwisko albo nazwę wybranego wykonawcy, jego siedzibę (miejscowość) oraz cenę najkorzystniejszej oferty.
- Informacje o formalnościach, jakie powinny zostać dopełnione po wyborze wykonawcy w celu zawarcia umowy.
- Zamawiający zawrze umowę w sprawie zamówienia po podpisaniu przez Zamawiającego umowy dotacji z Miastem Zielonka, w wyznaczonym przez siebie terminie, nie krótszym niż 5 dni od poinformowania o wyborze najkorzystniejszej oferty.
- Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana przed podpisaniem umowy zobowiązany jest:
- przedstawić Zamawiającemu Harmonogram Rzeczowo-Finansowy z terminami zakończenia wydzielonych etapów przedsięwzięcia oraz określonymi wartościami wynagrodzenia za te etapy i uzyskać jego zatwierdzenie,
- wnieść przed podpisaniem umowy zabezpieczenie należytego wykonania umowy.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 5 % ceny całkowitej podanej w ofercie (po zaokrągleniu w dół do wysokości pełnych 100,00 zł) należy złożyć przed podpisaniem umowy w jednej z następujących postaci w pieniądzu, gwarancji ubezpieczeniowej, bankowej lub poręczenia innego podmiotu, którego działalność polega na inicjowaniu, wspieraniu i promowaniu inicjatyw służących szeroko rozumianemu rozwojowi regionalnemu, wystawionej przez uznany bank, instytucję, towarzystwo ubezpieczeniowe bądź podmiot, a zaakceptowanej przez Zamawiającego.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone przelewem należy wpłacać na konto Zamawiającego: 35 8923 0008 0150 1609 2015 0001.
- W przypadku wnoszenia zabezpieczenie należytego wykonania umowy przelewem, za termin jego wniesienia przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego.
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wniesione w innej niż pieniądz dopuszczonej w pkt 14.2.1 formie będzie akceptowane pod warunkiem, że jego treść:
- jest zgodna z zawieraną umową,
- nie budzi żadnych wątpliwości Zamawiającego co do :
- prawidłowości udzielenia wymaganego zabezpieczenia.
- skuteczności uzyskania zapłaty należności.
- W przypadku wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w innej niż pieniądz dopuszczonej w pkt 14.2.1 formie, oryginał dokumentu należy przekazać Zamawiającemu przed podpisaniem umowy:
- na adres: Parafia Rzymskokatolicka Matki Bożej Częstochowskiej w Zielonce – ul. Jagiellońska 10, 05-220 Zielonka, lub
- w postaci elektronicznej opatrzonej podpisem elektronicznym wystawcy dokumentu na adres e-mail: parafiazielonka.pl@gmail.com.
- Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana zobowiązany jest podpisać umowę w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, zgodną z Zapytaniem ofertowym wraz z załącznikami oraz złożoną ofertą, w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego w zawiadomieniu o wyborze oferty.
- Osoby podpisujące umowę powinny posiadać ze sobą dokument potwierdzający ich umocowanie do podpisania umowy, o ile umocowanie to nie będzie wynikać z dokumentów załączonych do oferty.
- W przypadku, gdy wykonawca odstąpi od zawarcia umowy z zamawiającym, w tym nie wypełni wymogów określonych w pkt 14.3-14.5 zamawiający może zawrzeć umowę z wykonawcą, który w postępowaniu o udzielenie zamówienia uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
- Sprawy sporne.
- Wobec czynności podjętych przez zamawiającego w toku postępowania, można wnieść pisemne uwagi do zamawiającego.
- Uwagi wnosi się w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia.
- Uwagi uważa się za wniesione z chwilą, gdy dotarły one do zamawiającego.
- Wniesienie uwag jest dopuszczalne tylko przed zawarciem umowy.
- Zamawiający ustosunkowuje się do uwag przed zawarciem umowy.
- Zamawiający nie ustosunkowuje się do uwag wniesionych po terminie, wniesionych przez podmiot nieuprawniony lub jeżeli uzna że są one bezzasadne.
- Brak ustosunkowania się do uwag w terminie, o których mowa w pkt. 16.5, uznaje się za ich odrzucenie.
- Ustosunkowanie się do uwag przekazuje się wykonawcy, który wniósł uwagi.
- W przypadku uwzględnienia uwag zamawiający powtarza czynność, której one dotyczą.
- O powtórzeniu lub dokonaniu czynności zamawiający informuje niezwłocznie wszystkich wykonawców.
- Wzór umowy oraz określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, o ile przewiduje się możliwość zmiany takiej umowy
Do zapytania ofertowego dołączony jest wzór umowy (zał. nr 5) zawierający określenie warunków zmian umowy zawartej w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia.
Informacja o zmianie zapytania ofertowego nr 1 – informacja_o_zmianie_zapytania
W załączeniu:
- Zał 1 – Przedmiar prac
- Zał 2 – Formularz ofertowy
- Załącznik_3a_poprawiony
- Zał 3B – Wzór Oświadczeń podmiotu udostępniającego zasoby
- Zał 4 – Wzór Oświadczenia wykonawców wspólnie ubiegających się
- Zał 5 – Wzór umowy
- Zał 6 – Dokumenty programowe RFOZ – Edycja 2